Thursday, October 29, 2009

Rezeki Bumi Tuhan

Pagi ni aku turun rumah, rasa malas tu mcm menebal je dalam hati..

Aku keluar je lif, aku jaln pg tempat parking motor..adala 100 meter dah jauhnya (exxagerate!!) pastu baru aku sedar..damn, aku parking motor kat tempat lain..haha

tgok jam kat tangan..tik tok tik tok..kul 8.30pagi...damn...aku lambat dah ni..kata aku kepada jam yang berada di tangan..

aku pusing balik, tambah lagi seratus meter, pakai helmet..start motor pastu aku kononnye nk jalan tapi tayar xnk gerak..

apahal lu motor?!! bentak aku dalam hati kecikku

tgok2 rantai x bukak lg..dush!!...kalau motor ni tau marah..dah kene maki kot aku..hahaha

lalu aku turun motor, bukak rantai, start motor dan jalan....

Disebabkan dah lepas waktu orang masuk keje.keta mmg dah x bnyak..orng yang ada atas jalan ni semua kategori orang yg lambat mcm aku..sekor2 bawak keta macam setan..hahaha..

Disebabkan pernah ada pengalaman tatkala aku merempit ngn motor kesayangan aku ni, aku telah mengalami kerosakan enjin kritikal..maka sejak itu..aku hnya membawa beliau dengan kelajuan malar 80km/j sahaja..

jadi dikala orang lain bawak keta mcm hantu..aku plak bawak motor macam orang tua....bape bnyak kali kene horn..hahaha....

Sampai je opis..aku nampak James a.k.a Bos Damansara..

Aku beranikan diri g jumpa James..

aku- James, can i have word with you regarding my position here?

james - ok, come in

bla..bla...bla..bla...(panjang yang disembangkan..xyah sebuk nk tau..hahaha)

Kira2 kul 10 tadi, james ada bincang ngn Blinda and few minit later...James panggil aku...


OK, you will be under Azli(senior engineer kot)..kata James

starting? tanya aku penuh kesengalan..

effevtively today......................kata2 james terus mcm gear auto mengukir senyuman di wajah manis aku..

dan itulah ceritanya...

abis..hahahah

P/S- aku start as Project Enginer..^_^

4 comments:

  1. Nana: Azam, dah dapat keje?Good for you..I'm still in waiting mode..damn

    ReplyDelete
  2. Hu3..Thanks..dun wori, kalau ngah waiting list tu maksudnya just tunggu masa je kan..wish you the best of luck

    ReplyDelete
  3. azam!! mari kite same2 kuta bekerja! yoshh! kalo aku dtg kl jom jumpe!

    ReplyDelete
  4. thanks ja..ko dtg x btau aku putus sahabat

    ReplyDelete