Monday, July 6, 2009

Nama Tempat Saya~

Bismillah

Dah hampir sebulan aku kat sini, dan ini lah kali pertama hati aku tergerak untuk menulis sesuatu..

Selayaknya sesuatu fitrah itu dimulakan dengan pengenalan, maka molek la tulisan ini juga dimulakan dengan pengenalan nama tempat saya;

TRANSWATER DAMANSARA OPERATON
COmpany yang aku stay ni just cawangan je tapi mungkin beberapa bulan lagi akan merge ngn HQ kat shah alam. Sebelum tu, nk habaq mai,Korang jangan salah pikir dengan perkataan transwater tu ye. kitorang x jual air, air mineral ke, sirap ke, cendol ke atau membaiki pusat air kumbahan, keje2 tu semua dah ada orang lain yang buat. Despite nama tu, company ni sebenarnya buat pasal jualan, project dan design dalam stream oil and gas, and to get more information about this company, korang bacala kat laman web rasmi dia..(aku malas nk explain)
Masa pagi pertama aku cari company ni, aku terasa agak asing, mula sampai tu rasa mcm sorang2 je nk bertapak. Tapi perasaan tu ilang lepas waktu lunch. Aku tak berjaya membendung rasa nk berckp dalam diri aku dan aku mula berjalan jalan dan bersembang..wahahahahaha
Orang2 first yang aku jumpa dalam ni adalah Wong Suok Ling, Selepas 4 minggu aku kat sini, beliau masih lagi memegang rekod selaku orang terawal masuk ofis..maka memang layak la kalau aku dtg2 aku jumpa dia dulu.
So far kat sini aku rasa hepi, aku lupakan banyak menda yang membuat otak aku serabut. Opis ni mcm Safe zone aku..keh3...padahal dorang yang dalam opis ni x sabar2 nk balik umah..aku je yang sibuk2 nk bawak tyilam tido sini.
Dalam ni ada Miss ho, celine, kak ain, kak sal, kak nurul, kak wani, zul,faiz,hafiz, kak diana, pg,bob..pergh..penat seyh nk taip..korang xyah kenal arr..bukan ada faedah pun kenal..hu3...
Nanti entry lain aku cter ttg ape jadi kat aku hari2 k...
Sampai kat sini je pengenalan aku
salam,

2 comments: