Tuesday, July 14, 2009

Ape jadi Hari ni 3

Hari ni(semalam ye..pasni aku x btau dah tau) keje aku mcm berlambak la jugak, dari pagi aku duduk depan komputer je. buat quotation, tpon orang sana sini, risau kan pasal valve lama yang nk hantar ke customer, pasl testing bla2...hahahaha..kunun2 je risau ni.

Anyway cter ape aku buat tu xdela best sangat, sebabnya aku sendiri tu dah memang best..yosh!!!! kwang3....

Cter yang aku nk btau kat sini adalah mengenai kak sal iaitu seorang pekerja syarikat ini yang telah disahkan positif buatan orang yang sebenarnya sentiasa dinanti nantikan. Menurut sumber yang boleh disahkan oleh aku sendiri, kakak itu a.k.a kak sal (memang nama sebenar..hahaha), telah pulang ke kelantan setiap minggu dalam usahanya untuk mencari rezeki lebih (anak tu rezeki kan..ngeh3..) dan tatkala disahkan maka aku adalah antara puak2 awal yang mengetahui berita gembira itu..(huh, kembang2 lubang idung aku...hahahaha) dan dikala itu jugala kami diminta untuk merahsiakan berita itu sehingga waktu yang sesuai..

Maka aku pun menyimpan rahsia itu jauh dalam benakku....cewah, ayat tak bley blah..hahaha

Selepas seminggu, kak sal telah meminta aku membelikan beliau nasi kukus yang sedap, mungkin mengidam atau mungkin pada hari itu iaitu semalam beliau telah terbayang nasi kukus itu dikukus oleh pengukus nasi kukus. Disebabkan aku pun rasa mcm best, aku pun pg la... Malangnya, nasi kukus lum bukak atau x bukak, aku x tau sebab jangankan orang, selipar jepun pun xde kat situ. Maka aku pun beralih selera dan membelikan beliau Nasi Ayam.

Tengah syok2 makan kat opis, celine datang dan bercakap tentang pentingnya penjagaan bayi. Masa tu memang aku musykil, mcm mana lak celine tau padahal xde pun orang ckp, disebabkan aku takut yang nnt aku terbocor rahsia, maka aku cuma mendengar je ngn khusyuk walaupun hati aku bergendang utk berhujah..hahahaa( aku mana ley duk senyap)

Last sekali pas makan tu aku tnya kak ain,

' Kak Ain, celine tau ke kak sal pregnant?' tnyaku pada kak ain dengan penuh keseriusan

' lor, satu opis dah tau azam...'

owh, ding dong......sengal...........penat je aku tahan idea2 aku tadi......
p/s la plak: sila pergi ke blog kak sal plak kalau bosan. blog beliau adalah

No comments:

Post a Comment