Sunday, August 23, 2009

Ape jadi Hari ni 5- Dugaan di awal Ramadhan al~Mubarak2

Pada hari sabtu a.k.a first Ramadhan, smua adik beradik kecuali maya berkumpul...seromol rasanya bila semua ada kat umah,...

bangun sahur first tu, aku sahur paling lambat, sampai je umah dah kul 2 pagi, masuk2 terus g bilik mak n baring sebelah adik..malas nk cari bilik lain, bilik mak paling best...baring terus x sedar dunia....

dekat2 kul 5, semua orang dah sahur, pastu mak kejut aku....

Disebabkan aku tersangat penat, aku ckp kat mak aku xmau sahur....tapi mak tetap berkeras suh sahur dan keluar ayat emas dari mulut emak yang memang sah2 aku xley tolak..

'azam, bangun, penat dah mak masak ni, kalau sayang mak bangun sekarang'

aiseyh, aku ni belum berani lagi jatuh dalam kategori derhaka, so dalam keadaan mata tertutup, mak tarik tangan aku g dapur, dan aku makan la sepinggan, ikut hati nk je suh mak suap..orang lain semua dah siap makan...tapi time tu x terpikir plak suh mak suap...hahahaha...

pastu aku tdo balik...sedar2 dah kul 10 pagi and there goes my first subuh for ramadhan..

Siang tu semua balik labis, nk sambut bday mak, airin and berkumpul kat umah atuk.

dalam keta yang ada ngn aku masa tu nani, yazid, and hidayah..

adik2 nk belikan hadiah untuk mak so dorang suh benti kat kedai hadiah..

so aku ok je, benti kat taman yayasan..

elok2 je aku parking..

tetibe...

DUM!!!! (aku tak tau nk describe cmner la kawan2...hu3)

sebuah HILUX reverse dan melanggar keretaku..nasib baik adik2 aku semua selamat..

Aku yang tadi aman dan tenang, tetibe keluar dan meluru kepada pemandu cina tersebut dan mengamuk (ini hari pertama Ramadhan ye kawan2)..dan kesabaran aku hilang disitu..

sebelum sempat aku tumbuk muka cina x bersalah tu, adik aku sabarkan aku dan aku duk diam..pas 10 minit aku tenang balik, tenang sangat, even sampai aku tersnyum sendiri sebab memikirkan rasional diri aku yang dah xde tibe2 tadi..

aku jumpa cina tu, ckp baik, minta maaf dan terangkan kenapa aku maki maki tadi....

cina tu pun minta maaf sebab cuai....dan dia terus settlekan bayaran untuk keta..at least prob tu dah selesai.....

ttibe aku mlas dah nk cter, so aku skip 15 bab. .. aku balik kl naik keta abg is..huhuhuhuhu..abis cter

Ya Allah, jangnlah Engkau duga aku dengan dugaan yang tak mampu aku tanggung, sesungguhnya Engkaulah yang maha memberi nikmat...amin


sekian...

2 comments: