Thursday, June 3, 2010

H1N1....

Harini ini aku masuk ke opis lewat sikit, sebab tadi aku ke Vantage. Pergi amik RT report untuk hantar PTO ke Gas Malaysia, masuk2 je aku ke opis yang tersergam indah ni, aku telah ditahan oleh kak Ila menyuruh aku meletak dahi aku ke termometer moden (yang stail mcm pistol tu). Dah lama prosedur tapisan H1N1 x dijalnkan diopis aku ni. Last sekali aku ingt masa anak salmiah suspek H1N1 dulu, tupun dah dekat 2 bulan kot kalau x silap aku. Maka terus aku mengagak sendiri ada satu lagi kes seperti ini yang telah terjadi...

Jeng..jeng..jeng...

aku : Kak Ila, ni pehal lak ni..sape plak yang sakit? tanya aku yang cuba mengorek berita

Kak Ila: Faiz, dia suspek H1N1....

( mamat yang bernama faiz adalah seorang Engineer Servis yang berada dalam jarak 30 cm dari aku dan amat kerap kali kami berlepak bersama)

gulp! aku menelan air liur sendiri.. semalam aku last lepak ngn faiz, smlm dia nampak macam ok je...tup2 pagi ni kata mlm tadi dia demam teruk. aku masuk opis tgok semua orang dah jadi kamen rider (pakai mask), dan aku plak mmg dah rasa mcm demam 2,3 hari ni ngn batuk yang amat kerap..maka aku punj mencapai jugak satu mask dan duduk buat keje mc biasa (bosan kan aktiviti aku..keh3..tu pun nk cter)

tapi aku agak gusar dan risau sebenarnya...semalam pun mak aku dah suh g klinik sebab dia kata dia dgr suara aku mcm demam..dia kan mak aku, dia x perlu kuasa psikokinetik utk tahu aku demam...itu namanya naluri ibu..cewah..pepandai je aku..syg mak aku..hahaha

kesimpulannya, aku rasa mlm ni aku nk kene g klinik ar..doa2la aku x kne H1N1...tapi papepun aku mendoakan yang terbaik untuk Faiz...Yosh Faiz!!!!

No comments:

Post a Comment